Klachtenregeling
U heeft een klacht? Wat nu?
Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Deze pagina geeft informatie over wat u kunt doen als u een klacht heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen.
Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. Is dit lastig voor u of komt u er niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De Klachtenfunctionaris probeert de klacht te bemiddelen als u daarvoor open staat. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de Klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.
Kijk voor meer informatie op de website van DOKh.
De klachtenfunctionaris is te bereiken op telefoonnummer 072 – 520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00) of via email: klachtenengeschillen@dokh.nl. Binnen 1 week na het bekend worden van uw klacht bij DOKh neemt de Klachtenfunctionaris contact met u op.